четвртак, 25. август 2011.

Reklama - Kako se reklamirati!?


Reklama !
Da bih Vas što lakše uvela u tajne internet poslovanja ,započela bih našu priču s nečim što je i Vama poznato, a i u internet poslovanju jako bitno. Verovatno i presudno za uspeh ili neuspeh.
Malo ćemo popričati o nečemu što se zove REKLAMA.



Viđate ih svakodnevno oko Vas. Na radiju, televiziji u novinama, po ulicama na plakatima.
Na sportskim priredbama sportisti nose na sebi reklame svojih sponzora. Pa čak postoje i ljudi sendviči, koji su plaćeni samo zato da stave reklamu na sebe i tako šetaju ulicama. Neverovatno.
Na sve strane reklame. Ne možemo se odbraniti od njih. Toliko ih je puno, da bi se moglo pomisliti da ih ljudi proizvode iz čiste razonode ili radi dekoracije.


Međutim, da li je stvarno tako ?


Probajte dati reklamu na nekom lokalnom televizijskom programu, pa ćete vieti koliko će Vas koštati ta vrsta “razonode”. Ako se ipak odlučite za neku jaču TV stanicu garantujem Vam da ćete se jako puno “razonoditi”. Isto se dešava i na radiju i sa plakatima na ulicama...
Šta mislite koliku proviziju dobijaju zvezde iz show bussinesa i druge popularne osobe samo zato da bi prezentovale nečiju reklamu? Na primer, koliko Nicole Kidman zaradi na reklamiranju parfema “Channel 5”? Poprilično, rekla bih, jer se u suprotnom ne bi time ni bavila. Basnoslovne sume novca se svakodnevno izdvajaju za reklame. Ako želite biti vidljivi u svom poslovanju, jednostavno MORATE imati reklamu da bi Vas drugi uočili.Da bi Vas potencijalne mušterije prepoznale.
Što je vaša reklama bolja, to će Vaše poslovanje bolje napredovati.
Što je moćniji onaj koji vas reklamira to je i Vaša reklama moćnija.
Idemo sada pogledati kako stojimo sa svim ovim na internetu. Slično je kao i van njega. Da bi vas mušterije pronašle, morate se rekamirati. Pogodnost je to što pored plaćenog oblika reklamiranja postoji i opcija besplatnog reklamirnja. Koji bi bili primeri neplaćene reklame?
To bi , recimo,mogi biti blogovi i forumi gdje biste Vi nakon svog komentara ostavili svoj kontakt mail ili svoju web adresu. Postoji još jedan oblik neplaćene reklame, nama posebno zanimljiv, a to su OGLASNICI.


Oglasnike možete pronaći na netu isto kao i u obližnjem kiosku. Većina njih pored plaćenog reklamiranja ostavlja i opciju da date svoj oglas a ništa od Vas ne traži za uzvrat. Razlika između ova dva tipa reklamiraja,generalno govoreći, je ta, što će plaćena reklama biti bolje prezentovana i više viđena od ove druge.
Procedura oglašavanja je krajnje jednostavna. Utipkate u pretrazivac reč “oglasnik”, lupite enter i ono što sledi je popriličan listing oglasnika Vama na raspolaganju.Uđete unutra i pogledate šta već dotični oglasnik zahteva. Na nekima možete odmah pristupiti davanju oglasa, dok neki zahtevaju da se pre davanja samog oglasa registrujete.
Ono što bih htela istaci je da prilikom registracije ne ostavljate svoju najjaču e-mail adresu, nego da jednostavno predhodno napravite neki besplatni nalog i tu adresu koristite i za oglašavanje,
a i za sve ostalo na internetu. Na taj način štitite sebe od spama. Što se samog pretraživača tiče, definitivno preporučujem Google-ov pretraživač. Ukoliko tek počinjete, ne bih preporučio plaćenu reklamu, naprotiv, stavila bih akcenat na ovu drugu.


Započnite Vaš posao sa besplatnim reklamiranjem.
Jednom kada uđete u posao i kada Vam oglašavanje postane rutina tada možete preći na plaćenu reklamu. Tada ćete već vrlo dobro znati šta tačno plaćate, šta želite od onoga kome plaćate i na kraju, šta očekujete od Vašeg oglasa.


Što se sadržaja oglasa tiče on mora biti vrlo transparentan. Pogotovo sam naslov oglasa . Naslov nosi 70% posla. Mora biti tako napravljen da ga ljudi primete, da kliknu na njega i da pogledaju šta se nudi. Dakle, kada pišete oglas , dobro pazite kako ga sastavljate. Dajte sebi vremena, razmislite i napišite kvalitetan oglas sa jakim naslovom. Na kraju oglasa OBAVEZNO ostaviti kontakt. U suprotnom vaše potencijalne mušterije neće znati kome da se jave. Ne zaboravite, od vašeg oglasa će vam zavisiti i celokupno poslovanje.
Šta vredi da imate kvalitetnu robu, šta vredi da imate pristupačnu cenu, ako se za Vas nezna i ako vas ljudi ne vide. Razmislite o ovome.


Oglašavanje i reklama su od presudnog značaja.
Nisu ni svi oglasnici isti. Neki se bolje kotiraju u listama pretraživača a neki slabije. Znači, nije svejedno ni na kojim oglasnicima dajete svoj oglas.


Vesna Ilic, Marketing Leader u kompaniji Rembraco

Profil – svasta nesto: http://en.gravatar.com/wesnailic

srdačan pozdrav!!!

Нема коментара:

Постави коментар